Ну уж если аэродром, то можно разместить самолет, который только, что приземлился и рядом пожарные машины, скорая и т.д. люди бегают , механики смотрят на стойку шасси.
Был случай , когда F -117A возвращался с тренировочного полета и у него левое шасси не вышло на место. Они там поднимали еще самолет, чтобы посмотрел, как там на самом деле, для пилота наступила штатная ситуация при которой он должен катапультироваться, но он еще несколько раз попытался аварийной системой левое шасси вытащить и у него получилось.
Вот текст:" On 21 November 1997, Major Ward Juedeman (Bandit 11) was returning to base from an F-117A day surface attack tactics training mission with approximately 15 minutes of fuel remaining. Maj Juedeman reported initial and set up for his base turn. After lowering the gear handle, Maj Juedeman noted that he only had a nose and right main gear down and locked indication with a red light in the handle. He quickly tested the lights, which checked good, and proceeded to break out of the overhead pattern leaving the gear down. Maj Juedeman declared an emergency, switched to the single frequency approach, and requested a safety chase. Since no other aircraft were airborne, the supervisor of flying immediately launched a T-38A that was taxiing for takeoff. After rejoining with the safety chase, Maj Juedeman was informed that the nose and right main gear were indeed down and locked with the left main gear up and the gear door closed. Referencing the checklist, Maj Juedeman attempted to raise the landing gear, but neither gear moved, leaving the aircraft in a configuration which recommends ejection. Maj Juedeman put the gear handle back down with no effect, and then attempted to lower the gear using the landing gear emergency extension system. After approximately 5 seconds the left main gear unlocked, deployed by gravity and air loads, and appeared to lock into place. Maj Juedeman then flew a flawless straight-in approach and landing."
Либо еще :
Как апгрейд, Nighthawks были покрашены специальной радаро-отражающей краской, но из-за необычной конфигурации самолета и его высоты, поначалу не было автоматизированной системы для этого. Тем не менее требовалась оперативность в выполнении работы, равно как и предельная точность в наложении краски на строго определенном расстоянии. Поэтому первый самолет был окрашен вручную пятью рабочими за 4 с половиной дня.
Можно расположить самолет в момент окраски , люди там на лесах , самолет наполовину выкрашен. Работа кипит.
Nighthawks are large aircraft -- 65 feet long with a 43-foot wing span -- and each F-117A is slightly different from the others. The Nighthawk's angularity and the need to keep the paint spray nozzles at exactingly precise distances from the aircraft's surface at all times require both accuracy and adaptability to adjust for variabilities from one aircraft to another. Maintenance downtime for the F-117As needs to be minimized so that each fighter is available for military operations as soon as possible.
The first Nighthawk to be refurbished with the new coating was done manually by five painters and a masking crew, and took 4 and a half days.
Как самый простой вариант, такая сцена:
"Самолет готов к взлету, к нему идет пилот для выполнения задания. На самолете проставить номера либо 792 либо 815. Оба они разбились, пилоты не катапультировались и погибли на месте. Ну там чего нибудь добавить для остроты момента и назвать типа " Последний вылет".
